Ticaret ve Şirketler Hukuku

Ticaret ve Şirketler Hukuku Nedir?

Ticaret Hukuku, ticaret ile ilgili faaliyetleri kapsayan ticari işletme, tacir ve bireyler arasındaki ilişkileri de düzenleyen bir hukuk dalıdır. Başta Ticaret Kanunu ( kanun metnine ulaşmak için tıklayın) olmak üzere birçok farklı mevzuatta ticaret hukukuna ilişkin düzenlemeler yer almaktadır. Şirketler hukuku ise şirketlerin kurulması, birleşmesi, bölünmesi, devredilmesi ve tasfiyesi gibi konulara ilişkin düzenlemeleri içeren Ticaret Hukuku’nun bünyesinde yer alan bir hukuk dalıdır.

Ticaret ve Şirket Hukuku

Ticaret ve Şirketler Hukuku, her anında ve alanında profesyonel olarak önleyici ve çözüm odaklı hukuki destek alınmasını gerektiren önemli bir alandır. Buna ek olarak, kanunen Türk Ticaret Kanunu’nun 272’nci maddesinde ön görülen esas sermaye miktarının beş katı veya daha fazla esas sermayesi bulunan anonim şirketler ile üye sayısı yüz veya daha fazla olan yapı kooperatifleri sözleşmeli bir avukat bulundurması zorunludur. Ticaret ve Şirketler Hukuku’nun uzmanlık gerektiren bir alan olmasından dolayı hak kayıplarının önlenmesi adına hukuki destek alınması gerekmektedir. ESY Hukuk ve Danışmanlık olarak Ticaret ve Şirketler Hukuku alanına tabi olan tüm hukuki süreçlerde müvekkillerimize hizmet sağlamaktayız.

Ticaret ve Şirketler Hukuku Alanındaki Hizmetlerimiz

ESY Hukuk ve Danışmanlık olarak;

• Yerli ve yabancı şirketlerin günlük olağan faaliyetlerine ilişkin danışmanlık sağlanması,
  • Aile işletmelerinin kurumsal altyapıya kavuşturulması,
  • İş ve işletme kurulumu ve yönetim danışmanlığı,
  • Ana sözleşme, hissedarlar sözleşmesi ve niyet mektubu hazırlanması,
  • Kurumsal yönetim ve mevzuata uyumu,
  • Yabancı veya yerli sermayeli şirket ve işletme kuruluşu ve faaliyeti süreçlerinin takibi,
  • Hissedar ilişkileri, hisse dağılımı ve devir süreçleri ile hisse satım sözleşmeleri hazırlanması,
  • İştirak ve yavru şirket kuruluşu, hissedarlar sözleşmesi, aile anayasaları hazırlanması,
  • Türkiye’nin içinde veya dışında şube veya irtibat bürosu kurulması,
  • İş uyuşmazlıkları, yönetim kurulu ve genel kurul toplantıları,
  • Ticari sözleşmelerin hukuk tekniği kapsamında hazırlanması ve sözleşmelerden doğan ihtilafın ticaret mahkemelerinde ve arabuluculuk süreci ile çözümü,
  • Şirketin sona erme, iflas ve tasfiye işlemleri,
  • Ceza gerektiren fiiller karşısında şirket ortaklarına savunma avukatı olarak hukuki destek verilmesi,
  • Şirket alacaklarının icra müdürlükleri ve mahkemeler aracılığıyla takibi, borçlunun malvarlığı üzerinde haciz ve satış işlemlerinin tamamlanması ve alacağın tahsili,
  • Şirket çalışanları ile şirket arasındaki hizmet sözleşmelerinin düzenlenmesi ve ihtilafın çözümlenmesi gibi birçok alanda hizmet vermekteyiz.

Bu alandaki sorularınız ve deneyimlerimiz ile ilgili daha detaylı bilgi almak için info@esyhukuk.com adresimize e-posta gönderebilirsiniz.

Gizlillik

Bizimle paylaşılan tüm bilgiler avukat müvekkil ilişkisi kapsamında korunmakta ve gizli tutulmaktadır.

Hukuki Koruma

Müvekkillerimizin tüm hak ve menfaatlerini korumak öncelikli hedefimizdir.

Sizi Önemsiyoruz

Müvekkillerimizin sorunlarına tecrübeli ve alanında uzman ekibimizle etkin çözümler sunmaktayız.